/"עוֹר הָרְצוּעוֹת צָרִיך שְׁיִהְיֶה מֵעוֹר בְּהֵמָה חַיָּה וָעוֹף הַטְּהוֹרִים, 
וְצָרִיךְ שְׁיִהְיֶה מְעֻבָּד לִשְׁמוֹ.
הֲלָכָה לְמשֶה מִסִינַי שְיִהְיוּ הָרְצוּעוּת שְחֹרוֹת מִבַּחוּץ, אֲבָל מִצַּד פְּנִים 
יַעֲשֶֹה מֵאֵיזֶּה צֶבַע שְׁיִרְצֶה, חוּץ מֵאָדם/"...

 
(שולחן ערוך, אורח חיים, סימן לג/')

רצועת עור - רצועות העור מתחלקות לסוגים שונים, שההבדל ביניהן הוא בסוג העור ממנו נלקח העור לרצועות וסוג העיבוד שלו. על פי ההלכה, רצועות העור חייבות להיות שחורות מבחוץ. מידות הרצועה: רוחבה צריך להיות בשיעור של אורך שעורה לפחות (כ- 9 מ/"מ). אורכה בתפילין של ראש הינו כדי /"שיהיו תלוים לפניו ויגיעו עד הטבור או למעלה ממנו מעט/". אורכה בתפילין של יד אורך רצועה של יד כדי שתקיף את הזרוע ויקשור ממנה הקשר ותמתח על אצבע אמצעית ויכרוך ממנה על אצבעו שלשה כריכות ויקשור. מדות אלה אינן מעכבות למעשה ולכן אם אינו מוצא אחרות יכול להניחן כמות שהן עד שימצא אחרות כשיעור הנצרך.

  


 


1.  רצועות עור תחתון- /'שפאלט/'.
     את פיסות העור חותכים לרוחב היריעה. מהחלק התחתון יוצרים את רצועות העור התחתון. בשלב העיבוד, המעבד מתְנֵה, שאם לא יצליח להכין מהעור רצועות, אזי יוכל להשתמש בו לדברים נוספים (כגון: תפילין פשוטים, ו/'פשוטים-מהודרים/').
/'שפאלט/'= ביידיש: חָתַךְ/ שֶׁבֶר. משום שהרצועות נחתכות מהעור.

 

2. רצועות עור עליון. רצועות אילו נעשות מהחלק העליון של פיסות העור, ולכן הן רכות יותר ומבריקות. רצועות אילו מעובדות /'לשם קדושת תפילין/', ולכן אם לא מצליח העיבוד, אזי העור יגנז, ולא ישתמשו בו לכל מטרה אחרת.
  

 
3. רצועות עבודת-יד שחורות משני הצדדים. הרצועות המהודרות ביותר, כיון שכל שלבי הייצור, העיבוד, והצביעה שלהם נעשים על-ידי אדם, ללא כל התערבות מכאנית. כך מכוונת כל פעולה בהכנתם בכוונת אדם: /"לשם קדושת התפילין/". בשנים האחרונות אף שכללו את ייצור הרצועות ע/"י כך שמשרים אותן בצבע שחור כדי שגם אם יווצר סדק או סריטה ברצועה, תמיד ישאר צבעה שחור.  

 

רצועות עליון עבודת מכונה לזוג תפילין: 79ש/"ח
 
רצועות עבודת יד שחורות משני הצדדים (דגם רחב): בין - 150ש/"ח ל- 230ש/"ח

<iframe width=/"560/" height=/"315/" src=/"https://www.youtube.com/embed/y8DdP087jkc/" frameborder=/"0/" allowfullscreen></iframe>
 

נמצאו 0 תוצאות סדר לפי: