זהירות!!!
מזוזות מזוייפות
לאחרונה משווקות בארץ ובעולם מזוזות מזוייפות ממש. 
המדובר במזוזות שלמראית עין נראות כשרות ואף מהודרות. ואולם הן פסולות לכל הדעות. מזוזות אלו הודפסו בשיטות מתוחכמות של הדפסה, ולא נכתבו בכתיבת יד כנדרש.

מזוזה שלא נכתבה ע"י סופר סת"ם בכתיבת יד כנדרש הינה פסולה לחלוטין. ומי שקובע מזוזות כאלו בביתו אינו מקיים מצוות מזוזה כלל . מזוזות כאלו לא רק שאינן שומרות על הבית, חלילה עלולות לגרום לאסונות רח"ל.


להלן מספר תמונות הממחישות את צורת ההדפסה והזיוף של המזוזות

מכונה לייצור שבלונות


שבלונה של מזוזה
ניתן לשים לב בתמונה המצורפת שאותיות מ"ם סופית וסמ"ך אינן סגורות אלא יש פירוד באמצען. אם היו מושלמות תוך האותיות היה נופל.

את השבלונה מניחים על גבי קלף ומתיזים בצבע שחור. ולאחר הסרת השבלונה ניכרת צורת כתיבת מזוזה


תמונת מזוזות אחר התזת הצבע על גבי השבלונה


בהגדלת התמונה תוכלו לראות שאותיות מ"ם סופית וסמ"ך אינן מושלמות. בדיוק כפי שאינן מושלמות בשבלונה. השלמת הפרדות אלו וכן התיוג מבוצעים באופן ידני לאחר ההדפסה.
אופן כזה גם של כתיבה מופרדת גם לו היה נעשה בכתיבת יד של סופר סת"ם היה אסור לתקן ולהשלים את החסר באותיות מ"ם סופית וסמ"ך. משום "שלא כסדרן"
יצרני מזוזות אלו ידועים ומוכרים ואף נעצרו ע"י המשטרה, באשמת הונאה. ואולם שוחררו ע"י בית המשפט מאחר ויש קושי משפטי לאכוף הונאות בתחום הסת"ם.

נודע לנו כי אותם נוכלים מדפיסי המזוזות המזוייפות, ממשיכים ביתר מרץ לייצר ולהפיץ את המזוזות שלהם.
הם פונים לחנויות יודיקא וסוחרי סת"ם ומציעים להם מזוזות אלו במחירים מפתים. חנויות וסוחרים שאינם מודעים לתופעה נופלים ברשתם של נוכלים אלו. ורוכשים מהם כמויות של מזוזות. המפוצות הלאה בחנויות היודיקא למיניהם. 

אנו ממליצים תמיד, ועכשיו ביתר שאת. אם חשוב לך שהסת"ם שאתה רוכש יהיה כשר וייכתב לפי כל כללי ההלכה. רכוש אך ורק מהסופר עצמו שבררת עליו שהוא אכן סופר ירא שמים, או ממכון סת"ם שהסופרים מוכרים למכון

אם רכשת מזוזות לאחרונה ממקור שאיננו בטוח, אנו במכון "סת"ם מהודר" לשירותך (ללא תשלום) בבדיקת המזוזות על ידי מגיה מקצועי שיאשר שהמזוזות שרכשת אינן אותן מזוזות המודפסות.

דוגמת מזוזוזה מודפסת בכתב ספרדי 


דוגמת מזוזוות מודפסות בכתב אשכנזי